Sinds kort biedt Vodafone eSIM ondersteuning! Bekijk hier de actuele eSIM abonnementen bij Vodafone (Ziggo). In combinatie met Ziggo vast internet krijg je tevens €5 extra korting, dubbele data en meer extra’s!
3. Vodafone (Ziggo) » Runners deals t/m 31 oktober!
✅ Tijdelijk extra korting op databundels én gratis aansluitkosten!
✅ Combivoordeel: €5 euro extra korting, dubbele data en meer extra’s exclusief voor klanten met vast internet van Ziggo! (Ziggo heeft ook ‘Sprinters‘: 6 maanden lang 50% korting op vast internet).
Benieuwd naar acties van andere providers? Bekijk alle acties.
Tip 1
Wil je 2 abonnementen op 1 telefoon? Je kan je huidige provider behouden (fysieke simkaart) en een extra Vodafone abonnement nemen op je eSIM.
Heb je maar één telefoonnummer nodig? Stap over naar de eSIM met een Vodafone abonnement en houd je fysieke simkaart-ingang vrij. Handig voor een extra simkaartje tijdens een (verre) reis!
Tip 2
Toe aan een nieuw toestel? Dan kun je vanaf nu ook een eSIM abonnement inclusief toestel afsluiten bij Vodafone.
Waarom een eSIM bij Vodafone?
Vodafone Nederland heeft zich de laatste jaren meermaals uitgelaten over de introductie van dual sim met een eSIM.
De provider gaf toen aan dat zij vanaf juni 2020 eSIM ondersteuning bieden. Voor bestaande klanten is dit gratis. Vodafone heeft zich aan hun woord gehouden!
De precieze ondersteuning zal volgens Vodafone wel afhangen van de apparaten die uitgebracht worden en welke eisen deze apparaten met zich meebrengen. In de praktijk is het mogelijk om een eSIM profiel te downloaden voor je mobiele telefoon. Op een later moment wordt mogelijk ook voor smartwatches ondersteuning geboden via de Apple Watch eSIM Vodafone bundel. In de toekomst kun je een eSIM abonnement dus ook koppelen aan de Apple Watch, iPad en andere tabels en smartwatches.
Het grootste voordeel van Vodafone eSIM is dat je twee abonnementen in één telefoon kan gebruiken. Bijvoorbeeld een privé en/of een zakelijk telefoonnummer. Ook vraagt je telefoon nooit meer op een simkaart pincode, dat was altijd erg irritant!
Lees meer over: Alle e-SIM providers vind je hier
De weg naar de e-SIM: verklaring van VodafoneZiggo
Toen de e-SIM alleen nog beschikbaar was bij T-Mobile en klanten massaal vroegen om ondersteuning bij Vodafone Ziggo, verklaarde de provider op het forum het volgende:
VodafoneZiggo volgt de (hybride) eSIM ontwikkeling met grote interesse. Om de reden om te begrijpen wat de mogelijkheden voor onze klanten kunnen zijn. Wij zien dat inmiddels de eerste smartphones met eSIM-mogelijkheden worden geïntroduceerd; deze nieuwe generatie telefoons: “hybride telefoons” ondersteunen de huidige fysieke simkaart maar ook dus de eSIM.
De provider stelde daarnaast dat “als de markt voor eSIM zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 eSIM gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.”
In Duitsland als eerste te bestellen, Nederland volgde in 2020
Vodafone Duitsland heeft de eSIM al in 2019 gelanceerd en op haar website toentertijd een FAQ geplaatst.
Zie hier de Duitse FAQ (externe link naar Vodafone.de)
De ingebouwde SIM (eSIM) zal permanent in een apparaat geïnstalleerd zijn. Je hoeft dus geen simkaart meer te gebruiken om verbinding te maken met het netwerk van Vodafone.
Voorheen moest je nog elke keer een nieuwe simkaart in een apparaat plaatsen om verbinding te maken met het netwerk van een provider. Dat is met de e-SIM verleden tijd!
Hoe werkt het afsluiten?
In de volgende alinea’s lichten we toe hoe je de eSIM kan activeren en aanvragen bij Vodafone Nederland:
eSIM aanvragen
- Beschik je over een eSIM telefoon? Dan kun je een eSIM abonnement afsluiten bij Vodafone en deze bundel direct activeren middels een QR-code!
- Stap je over met nummerbehoud, dan behoud je vanzelfsprekend je telefoonnummer. Neem je een extra (tweede) abonnement, bijvoorbeeld een zakelijk nummer? Dan activeer je middels de QR-code ook direct het nieuwe telefoonnummer op je smartphone.
- Ben je nog geen klant bij Vodafone? Dan kun je een nieuwe deal afsluiten op de website.
- Ben je bestaande klant, dan kun je huidige abonnement verlengen met eSIM. Kun je nog niet verlengen? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice om je abonnement om te zetten of een wissel aanvragen via Mijn Vodafone.
eSIM activeren
- U ontvangt van Vodafone een activeringscode en een 6-cijferige ePIN (bevestigingscode).
- Volg de instructies van je fabrikant voor het activeren van de eSIM (bijvoorbeeld op de website van Apple of Samsung)
- Scan de activeringscode en voer de ePin-code in.
- Het eSIM-profiel is aangevraagd en wordt direct geïnstalleerd. Je kunt aan de slag!
Combivoordeel in combinatie met Ziggo internet
Heb je vast internet van Ziggo? Dan krijg je bij Vodafone Mobiel interessante combikorting! Ook bij toekomstige eSIM abonnementen en het verlengen van je bundel.
De combi-voordelen zijn als volgt:
- Tot €5 per maand extra korting op je mobiele abonnement!
- Dubbele data voor de standaard bundel (geldig bij Start, Red, Smart, Scherp en Black).
- Veilig online pakket t.w.v. €6,95 per maand voor maximaal 20 apparaten.
- Een gratis TV-pakket naar keuze (Ziggo Sport Totaal, Ziggo Movies & Series L of Ziggo Kids).
Al met al een interessante lijst met kortingen en voordelen wanneer je Vodafone eSIM combineert met Ziggo vast internet! In onze ogen zeker het overwegen waard.
Beschikbaarheid
Bij Vodafone kan je dus sinds 2020 een eSIM abonnement kopen voor de nieuwste toestellen van Apple iPhone of Samsung, zoals de iPhone 14 en iPhone 14 Pro. Misschien wordt de iPhone 15 en iPhone 15 Pro zelf wel een eSIM only toestel. Wat inhoudt dat je louter nog een e-SIM abonnement kan afsluiten op je toestel.
Na de bestelling bij Vodafone ontvang je dus een QR-code die toegang geeft tot het eSIM-profiel. Dit profiel kun je eenvoudig naar je apparaat downloaden door de QR-code te scannen.
Overstappen is op deze wijze nog nooit zo gemakkelijk geweest. Het geklungel met een fysieke simkaart is verleden tijd!
Apple Watch eSIM + Vodafone abonnement
Op een later moment zal ook de Apple Watch en andere smartwatches worden ondersteund bij Vodafone Nederland. Op dit moment is dit bij andere providers al wel mogelijk.
Op dit moment biedt de Duitse tak van de provider al wel ondersteuning voor smartwatches als de Apple Watch en Samsung Gear smartwatches. Hierbij kan de klant kiezen uit Red + Data, Red + Allnet en DataGo. Het is niet bekend of de Nederlandse tak dezelfde benamingen gaat gebruiken.
Het lijkt echter een kwestie van tijd te zijn voordat je een Apple Watch eSIM abonnement bij Vodafone kan afsluiten.
Uitleg (video)
Zie hieronder een uitleg in het Duits:
Samenvatting
De eSIM is een revolutionaire ontwikkeling in de telecomwereld die het mogelijk maakt om een sim only abonnement te activeren op een geschikte smartphone, zonder daarbij gebruik te hoeven maken van een fysieke simkaart. Vodafone Ziggo, een van de grootste spelers op de Nederlandse telecommarkt biedt sinds enige tijd ondersteuning voor eSIM voor een aantal van hun sim only abonnementen en -bundels. Zeker in combinatie met vast internet van Ziggo zijn de prijzen relatief scherp te noemen.
Met een eSIM van Vodafone kun je je eSIM abonnement eenvoudig activeren op de telefoon zonder dat je daarbij een simkaart hoeft in te plugggen. Dit maakt het makkelijk om te overstappen tussen verschillende providers en/of abonnement. Ook is het tijdens een verre reis handig wanneer je een eSIM hebt, zo hoef je geen prepaid kaarten te kopen in het buitenland. Bovendien kun je een abonnement eenvoudig beheren via de Vodafone-app of de website via My Vodafone, wat veel energie en moeite bespaart tijdens je (verre) reis buiten de EU.
eSIM-ondersteuning is reeds beschikbaar voor een select aantal modellen van smartphones, tablets en smartwatches, zoals de iPhone 14, iPhone 14 Pro, iPad, Apple Watch en de toekomstige iPhone 15. Dit betekent dat wanneer je in bezit bent van een van deze eSIM apparaten je gebruik kunt maken vn Vodafone eSIM.
Hierdoor kun je eenvoudig je telefoonnummer behouden wanneer je van smartphone verandert. In plaats van uw ouderwetse fysieke SIM-kaart te verwijderen en te vervangen door een nieuwe simkaart, kun je je eSIM profiel overzetten naar een nieuwe smartphone. Ook wordt je nooit meer gevraagd naar een pincode voor de simkaart wanneer je je telefoon aanzet. Erg irritant was dat altijd!
Een – in onze ogen – ander groot voordeel van de digitale simkaart is de mogelijkheid om meerdere telefoonnummers op één telefoon of apparaat te activeren. Dit is zeker handig voor klanten die zakelijk en privé willen scheiden, ook op Whatsapp. Hierdoor kun je namelijk een apart telefoonnummer voor zakelijk gebruik en een apart nummer voor privégebruik aanvragen zonder dat je twee telefoons in je broekzak hoeft te dragen zoals dat vroeger het geval was.
Voordat je overstapt naar Vodafone eSIM is het verstandig altijd goed te controleren of je apparaat eSIM ondersteunt en daarna pas eSIM-abonnement bij Vodafone aan te vragen. Gelukkig is dit bij de recente smartphone-modellen bijna altijd wel het geval.
Heel vreemd dat Vodafone NL hier op achter loopt. Ik heb een S20+ en wil graag ook de E-sim gebruiken zodat ik geen 2 telefoons bij me heb, maar dat kan dus niet. “In de loop” van het jaar is wel erg onduidelijk, je zou van zo’n bedrijf wat meer concrete antwoorden verwachten. Vooral omdat Vodafone Duitsland het al wel heeft.
Wanneer hebben jullie e Sim of is Vodafone weer als laatste
zeker ik ben met eens
Er lopen hier volgens mij ook 2 zaken door elkaar. Het feit of een telefoon e-sim ondersteund(is een software dingetje) hoeft nog niet te zeggen dat de telefoon ook dual netwerk is. Dit laatste is wat veel mensen waarschijnlijk met ‘dual sim’ bedoelen. Je moet er dan eigenlijk ook nog bij zeggen ‘dual standby’. Want de eerste dual sim toestellen konden maar op 1 netwerk tegelijk online zijn. De latere hadden dual standby maar kon je maar op 1 netwerk met je data online zijn. Dit betekent eigenlijk dat de telefoon op 2 netwerken tegelijk online is. En dat is wat je wil.
Ik heb 3 maanden terug gebeld, dat ik geen internet heb buiten de deur, terwijl ik daar al jaren voor betaal.
De volgende maand weer gebeld en toen zouden ze mij terugbellen, hoe dat kon en wat denk je, afgelopen maand is het weer zover, dus 3 maanden geen internet buiten de deur.
Ik heb toen uit frustratie de 3 betalingen teruggevorderd en nu kan ik zelfs niet meer bellen!
Ik wil, dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt, anders schakel ik over op een ander.
Dus als jullie het binnen korte tijd opgelost hebben, ga ik verder bij jullie!!
En betalen heb ik altijd gedaan, dus nu ook, als het weer werkt.
Alvast bedankt,
Hoop op snel.
Van den Berg.