Simyo eSIM

Plaats een vraag of reactie ↓

Na T-Mobile biedt nu ook Simyo eSIM ondersteuning in Nederland. Beschikbaar voor zowel sim only als prepaid.

Heb je vast internet van KPN? Dan krijg je tijdelijk dubbele data en belminuten met Simyo Compleet, bovenop de actiekorting die geldt tot 31 augustus 2020!

Ga naar Simyo (KPN) »


Ben je bestaande klant?
Dan kun je je abonnement verlengen met eSIM.

Ben je een nieuwe klant?
Dan kun je bij het bestellen van een sim only abonnement kiezen voor activatie met eSIM. Let op: dit kan alleen wanneer je een geschikt toestel hebt (Apple iPhone XS of nieuwer, Samsung Galaxy S20-series).

Simyo eSIM

Simyo

Na T-Mobile biedt nu ook Simyo eSIM ondersteuning voor zowel iOS als Android. Het is de eerste provider die ondersteuning introduceert op het netwerk van KPN (zie ook: Tweakers.net).

Wat betekent dat voor jou als bestaande of nieuwe klant?

Bestaande klanten

Bestaanden klanten kunnen via Mijn Simyo het eSIM abonnement activeren. Zo word jouw sim only abonnement direct omgezet van je fysieke simkaart naar de embedded sim.

Dit betekent dat je na activatie vervolgens je plastic simkaart kunt weggooien. Je bundel draait op de ingebouwde simkaart. Zo houd je je sim-ingang vrij voor bijvoorbeeld een prepaid simkaart tijdens een verre reis.

Uiteraard kun je er ook voor kiezen om twee abonnementen in één telefoon te gebruiken. Bijvoorbeeld een privé en zakelijk telefoonnummer.

Nieuwe klanten

Ben je op zoek naar een nieuw sim only abonnement? Dan is Simyo zeker het overwegen waard. De provider wordt door de Consumentenbond al jaren uitgeroepen tot de beste mobiele provider. In 2019 werd het bedrijf sinds 13 jaar afgetroefd door Simpel, maar nog steeds neemt Simyo een mooie tweede plaats in.

Beschik je over een geschikt toestel met eSIM? Bijvoorbeeld de iPhone XS, XR of iPhone 11? Dan kun je bij Simyo nu dus ook gebruik maken van deze ingebouwde simkaart. Activeer je Simyo-abonnement middels een QR-code op de eSIM en geniet van de voordelen van deze nieuwe technologie!

Op 27 februari 2020 introduceerde Simyo ondersteuning voor eSIM.

Hoe werkt het?

Sluit je een nieuw sim only abonnement af bij Simyo? Volg dan het volgende stappenplan.

  1. Ga naar de website van Simyo en zoek een geschikt abonnement.
  2. Maak een keuze voor de gewenste looptijd, data, belminuten en eventueel sms.
  3. Klik op ‘Kies dit abonnement’.
  4. Kies bij stap 2 het type simkaart. Keuze uit: normale simkaart of eSIM.
    Wil je dus een Simyo eSIM abonnement? Kies dan bij deze stap voor ‘eSIM’.
  5. Vraag eventueel nummerbehoud aan.
  6. Vul je persoonlijke gegevens in.
  7. Per mail krijg je in het geval van eSIM een QR-code. Scan deze code en activeer het profiel. Heb je toch voor een fysieke simkaart gekozen dan krijg je deze binnen enkele dagen per post toegestuurd.
  8. Klaar! Veel plezier met je nieuwe abonnement bij Simyo.
Screenshot. Sim only abonnement bij Simyo.

eSIM + Simyo via het KPN netwerk

Directeur van Simyo, Bart van den Berg, stelt dat vanwege de digitale vooruitstrevendheid van de provider besloten is om eSIM-ondersteuning te lanceren. Simyo is volgens de directeur de eerste provider in Nederland die de eSIM geactiveerd heeft voor zowel sim only als prepaid.

T-Mobile Nederland biedt geen ondersteuning voor prepaid, alleen voor sim only en telefoon abonnementen inclusief toestel.

KPN bevestigt in de naam van woordvoerder Schnitzler dat zij ondersteuning geven aan Simyo voor de introductie van de technologie. KPN zelf biedt al wel ondersteuning voor e-SIM voor Internet of Thing (IoT)-apparaten en stelt de ontwikkeling bij Simyo op de voet te volgen. KPN verklaart daarnaast dat het betrokken is bij de ontwikkeling van de eSIM-standaard via wereldwijde brancheorganisatie GSM Association (GSMA). 

We gaan inderdaad samen met Simyo kijken hoe de introductie van de eSIM zich hier gaat ontwikkelen,” bevestigt Renée Schnitzler, senior woordvoerder KPN, tegenover Telecompaper. Zij kan nog niet aangeven of KPN eSIM ondersteuning gaat aanbieden en zoja, wanneer dat zal zijn.


Over Simyo

Simyo doet er naar hun eigen zeggen álles aan om hun klanten blij te maken. Al meer dan 10 jaar lang, elke dag weer.

Dit heeft geresulteerd in vele prijzen. Zo zijn ze jarenlang uitgeroepen tot de beste provider van Nederland door de Consumentenbond. Niet één keer, maar dertien keer achter elkaar!

Het bedrijf biedt perfecte klantenservice, abonnementen met uitstekende kwaliteit en bereik en tot slot een betrouwbare en razendsnelle verbinding via het KPN netwerk. Deze blijmakers hebben het bedrijf laten uitgroeien tot een zeer betrouwbare aanbieder in de Nederlandse.

Relevante pagina’s